2011-12-22

Ambil Hantaran

# sambungan kenduri kawen Pirun

pagi Jumaat (sebelum akad-nikah), aku dah bersiap-siap untuk pegi amik hantaran kat area Arau.  Bawak Ikram dan jugak Syuhada, adik ipar aku yang bongsu.  Tengah panaskan enjin kereta tetiba husben aku hantar Zafri kat keta.. dia nak ikut jugak..

memang dari awal lagi aku dah tanya nak bawak ke tak, tapi husben aku cakap tak payah.. sebab takut dia kacau.. lagipun dah bawak ikram, takut susah pulaj aku nak handle nanti.. jadi, aku tak mandikan Zafri la, cuma mandikan Ikram saje.. tup2 dia nak ikut, takut tertinggal, jadi abahnye just tukarkan pampers sajerr...hehe.. ikutlah si zafri tu dengan kami bertiga dengan berbaju tido lagi.. huhu..

zafri yang memang suka ikut aku pegi mana-mana.. anak abah, anak ibu juga.. ;D


ikram dengan maksu syuhada... ops! nampak perut lak.. ngeee..

sebelum pergi Arau, kami singgah dulu umah makcik - amik diorang...  pakcik keje lagi pagi tu sebab tu dorang takde transport nak ke Ladang.. ladang adalah panggilan bagi Felda Chuping tempat tinggal/ rumah mertua aku arrr.. ;)


yang ikut cuma makcik dan Jihah.. yang lain kena tunggu ayah depa balik arr.. kalo tak, ranap keta..gurau jerr... anak makcik 4 jer.. semua sekolah lagi kecuali yang sulung, Nabilah.

kami singgah di kedai barangan/cenderamata pengantin - Rainbow..  kedai ni terletak berdekatan dengan C-Mart Arau...


aku, ikram dan juga zafri tak masuk pun dalam kedai pengantin tu.  kami duduk dalam keta je.. malas aku nak masuk berangkai-rangkai ni.. lagipun ikram nak susu pulak, siap ngamuk2 dalam keta.. kalo takde pape hal, kompom aku masuk punyer! 

lepas tu, kami pun gerak pergi amik hantaran kat umah kak su.. kak su ke nama dia? bedal! (ikut ayat cik epal).  kak su ni OKU sebenarnya.. takde kaki sebelah kanan.. dia nie atlit paralimpik.. banyak jugak dok dapat duit dengan bersukan tu.. topup dengan bakat gubah hantaran, duit menang sukan lagi maka dapatlah buat rumah cantik sikit... :D kagum!!


syuhada dengan kaksu.. hehe..
saya mintak maap lerrr akak sebab tak ingat nama akak arrr...


hantaran yang digubah... total RM300...
aku dulu hantaran buat sendiri dengan adik aku, Eda..
seronok jugak bila gubah sendiri.. buat kami jadi lebih close- aku terima idea dia, dia terima idea aku, kami edit2 idea.. ;D
tapi kalo nak order kat orang pun takpe..macam stail dorang ni.. takde masalah... boleh jerr..

ikram yang mengamuk sejak dari pekan arau lagi kini dah tidur pun dia... bolehlah aku gi amik2 gambar... tapi takleh pegi jauh-jauh, takut ikram jatuh kusyen.

tempek sikit gambar zafri dok main sliding-door..

sarang burung.. mujur ada sarang burung ni, boleh buat pujuk-pujuk ikram...
 







aku sebenarnya jatuh cinta dengan kawasan kediaman kaksu ni! bersih jerr... rumput pun segarrr dan ber'trim'!  siap ada sarang burung kat koridor umah.. pastu ada tempayan-tempayan besar... nampak tenang dan mendamaikan! aku ingat nak design umah aku cenggini ahh nanti! hehehe..berangan je lah! tak salah pun. gasak!

tak perasan dah pukul 12 lebih dekat sini.. mulalah kalut nak balik, nanti nak pergi akad nikah kui230!

ok bye!!

0 komen:

Post a Comment

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry

My Ping in TotalPing.com