2010-03-03

Leonardo Da Vincci....

Walaupun gambar2 di bawah ini bukan hasil lukisan pelukis agong yang telah lama mati.. menjadi lagenda.. gambar2 di bawah ini jugak layak diberikan credit (cewah!!) kerana keindahannya..


aku jadikan gambar ini sebagai desktop walpaper kat pc aku di opis..


Gambar atas nie memang cantik!! tak sangka, komandan yakni bos aku yang nombor 1 puji..
sanggup dia datang dekat pc aku dan terangkan kat aku tentang rules2 berkenaan teknik nak tangkap gambar.. memang dia sorang fotograper.. sumer gambar2 kat kawasan pejabat kami dia yang amik.. dalam banyak2 yang dia terangkan kat aku, yang aku dapat ingat adalah istilah nie.. "Rules of 3rd".. yang mana sesebuah gambar itu terbahagi kepada 3 bahagian.. ish,nak terangkan pun tak brape nak reti sgt! hehe.. ditambah dengan jentera kat tepi jalan tue.. kedudukannyer i means! kalo dekat sangat dengan skrin pun tak elok sangat.. kalo jauh sangat pun tak cantik jugak.. jadi kedudukannya boleh dianggap strategik dan menghidupkan gambar tue.. kalo takde jentera tue, ibarat gambar nie mati.. kusam.. dull..

so, lepas bos aku puji gambar tue dengan penuh semangat dan kagumnyer, aku pun bercita2 lah lepas tu; nak tunjukkan kat dia gambar2 yang aku anggap menarik dan berkualiti.. aku pun rasa seronok jugak kalu ade orang yang suka dan minat apa yang aku buat.. sama pandangan.. sama pendapat.. yang pentingnyer dipuji.. walaupun bukan asal karya tue aku punyer.. kalo aku gtau bos aku bhwa aku yang snap gambar nie pun, bukan dia tahu.. bolehlah berbangga ckit.. tapi, aku bukan keji camtue.. so aku tanyer kat bos aku "Tuan tahu tak kat mana gambar nie di ambil?, gambar nie diambil kat Felda Chuping, Perlis.. tapi bukan saya yang amik; adik ipar saya yang amik! saya dapat gambar nie dari Facebook dia. Ada banyak lai gambar2 yang menarik dan cantik2!! Tuan mesti tengok! nanti saya tunjuk!! bos aku cakap; "bagus!! tunjukkan pada saya!!" so.. apa lai.. aku pun bercadang nak tunjukkan kat dia gambar2 kat bawah nie..



cantik tak?



hebat kan??




Love: Unai :-)

5 komen:

  1. cantik menarik dan tertarik sangat! unik dan mmg betul2 patut dipuji ni..!^_^ pandainya adik ipar, sgt berbakat ni!

    ReplyDelete
  2. sebab tue unai berani pertaruhkan gambar nie.. yg bestnyer, adik ipar unai tue keje2 wiring! hehe..

    ReplyDelete
  3. cantiknya. x sangka plak pic ni amik kt Perlis

    ReplyDelete
  4. slm kenal..cantik gamba2 nih....awk kje kt ne...jom tukar link

    ReplyDelete
  5. syariza09: mekacih..mekacih..mekacih.. saya pun tak sangka masa memula tengok.. terima kasih sudi singgah cni, baca dan komen tinggalkan jejak.. jemput datang lai.. :-)

    shahida: mekacih sudi tinggal jejak kat cni.. saye keje kat penang.. jom!!

    ReplyDelete

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry