2009-11-12

Aduh..sengsaranyerrrr!

Salam.

Dah lama tak update blog...bukan bersawang lai dah, tapi ada macam hampir nak terkubur dah blog aku ni! Tapi mana mungkin blog yang aku cintai ni ilang cenggitu saje.. so, hari ni aku pun updatelah post baru...

Pagi tadi, lepas antar si kecik (sihat aktif) anak aku Muhammad Zafri tu kat umah Tokcik (org ngasuh) dia tu, aku trus drive keta g pekan... bawak keta pun dah ada macam menggeletar lutut sebab tgok signal minyak dah naik lampu kuning! Actually, kalo kuning tu kira ok lai... jgn merah udah lerr... tapi sebenarnye kalo merah pun masih sempat lai nak drive g stesen minyak tu! alahai.... buat apa lah tunggu last-last minit kan? nanti diri sendiri jgk yang susah!


Aku tak g punch-card pun, sebab takut tak sempat minyak tu. Aku rasa sejak dah kawin ni, aku punyer 'Level of Confidence' tu agak menurun larr!! Mungkin sebab selalu bergantung kat laki aku kot! Ntah lerr.... Berbalik pada creta tadi, punyer lah laju aku bawak keta.. (ye ke?) Tetiba time ni baru teringat yang handphone aku takder credit..adossss!! kalo tak sempat camna nie? menapak la jawabnyerr.. lastly, sampai jugak aku kat stesen minyak Shell tuh.. fuh,selamat!! khekhekhekhe.. kalo tak sempat sampai tak tahu lah aku, (p/s: jgn tiru macam aku)

Sampai aje kat Shell tu, aku pun senyum ler kat bro tukang isi minyak tu, senyum itu bukan kah sedekah? (p/s: meh ikut macam aku)..cam biasa dengan lagak seperti polis trafik tak bertauliah tu;

bro : " depan lagi, depan lagi kakak "
u : (senyum lai..)

bro : " okeh!! stop! stop!! "
u : (senyum lai...)

dah okey je sumer, aku pun matikan enjin, aircond, radio. Trus bukak window minyak aku tu. sambil menghulurkan note RM50;

bro : " bonuslink ada ? "
u : " ada "

Aku pun hulur ler bonuslink, lupe lak nak kuarkan siap2 tadi..

bro : " RM50 ke?"

demi mendengar aje ucapan RM50 tu, aku trus tempelak dia;

u : " ang ingat gaji aku dah masuk ke?
gaji 2minggu lai taw! aku ot pun takdek bulan nie!!
dah, jgn nak ngada,takder 50-50! 20 dah!! "
bro : ( senyum lakk! )

heheheeee.... jgn terperanjat kay! brother tu mmg aku sllu sembang ngn dia walaupun nama dia aku pun tak tahuuu... itu hari masa dia mintak aku isi borang peraduan Menang RM30,000 pun sama jgk... kena jgk dgn aku.. alahhh,hidup kan singkat? bila lai nak kenakan orang?? harrrharrrharrr!!! Kat bawah ni aku taruk table gaji yang aku amik sendiri kat ANM..

Memang sengsara la nak tunggu gaji masuk.. tapi, menurut husband aku cakap, gaji bulan ni masuk ari Isnin, 23hb (Isnin) daripada tarikh asalnya 25hb (Rabu).. legaaa..... memang menghitung hari la aku tahun ni. Rasa cam nak buat je countdown guna daisypath tu khas utk gaji! aiseh!!melampau lah pulok!! Wajar ke??

Sekian ajelah untuk post aku kali nie.. tunggu bersawang lai...

Bye-bye...Salam.N.







0 komen:

Post a Comment

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry

My Ping in TotalPing.com