2012-06-05

Rindu ayam golek Charok Bemban

Wallaweh!! lama tak update!   
*dah lebih kurang 3 tahun hidap penyakit misteri nii ..ngehhngehhh...


kalo balik kampung, memang favorite aku suka beli Ayam Golek Charok Bemban.. kalo mai dari arah Kulim/SP/Penang akan jumpa stall abang yang jual ayam golek ni sebelum pasaraya Billion... stall dia lak betul-betul terletak kat tepi jalan besar kat area Charok Bemban, Pulai.. so, sesuka hati aku gelarkan ayam golek brother ni seperti nama yang tersebut di atas. *skemanye ayat*

 ha! kan dah kata... tepi jalan tue.. ;)

so, kalo aku drive,, aku akan aim sedari (bukan saudari yang tengah baca post ni noh!) jarak kira-kira 500 meter lagi...muahahaa... ni disebabkan asap yang berkepul-kepul keluar yang boleh dilihat dari jarak tu.. hehehe... tu pun sebab ada asap kalo time tu baru kul12 la.. means bro tu pun baru je sempat golekkan dalam 20-30 ekor ayam! so, aku boleh standby nak parking... asal nampak asap je, mesti hati dah berbunga-bunga girang.. dah terbayang-bayang dapat pelahap ayam golek kat umah jap gi.. makan takyah nasi pun takpa.. tudiaa punya tak sabaqq!! :p

1 ekor ayam golek = RM15

aku suka beli 2 ekor.. kalo beli sekor, rasa cam tak cukup.. kalo beli 2 ekor, okeylah tu standard lagipun bukan ada ramai pun kat rumah.. tapi kalo 3 pulak, rasa cam tamak haloba terliur sesangat lah pulak kan.. so, kawal diri.. lain kali boleh beli lagi kan...

bab harga, kadang tu 16 ringgit, kadang 15... tapi tak penah pun la harga sampai RM17 sekor apatah lagi RM14.. tapi tak kesah la.. janji sedap... 

perkara yang membuatkan aku gilaaa dengan ayam bro ni adalah disebabkan sos pencicah dia... rasa ala-ala thai sos ...adunan cili dengan bawang putih....eh! sori lah gambar ayam dengan sos pencicah aku tak ingat nak snap... alah...kau redhaaaa ajelahhhhh... mihahaha

ok 
bye.. bye.. bye..

0 komen:

Post a Comment

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry

My Ping in TotalPing.com