2012-06-08

Jalan dalam taman

dalam 1 bulan yang lepas, aku bawak keta gi SP untuk servis+tukar tayar+ tukar absorber+ tukar seat...tapi aku tak pegi sekaligus la... dua kali jerr turun SP untuk buat benda-benda tu...

*eh.. lupa nak gitau.. aku dah jadi warga SP sekarang... not Balik Pulau anymore... bye-bye Balik Pulau... huhu... sobsss3x...

ehem.. jom sambung balik crite... Ina opismate aku yang tunjukkan kedai pomen keta kat aku... so lepas dah tinggalkan keta kat kedai, time masa terluang tu kami pegi makan.  Ina bawak aku naik keta dia pegi makan kat area Taman Ria.. ada port nasi campur terrrbaekkk punye...



 ina yang pakai baju hijau tengah pilih lauk.

brunch kami haitu..;)

makan kat sini kira mencabar jugak la.. sebab time tengah makan2 tu, adaaa je orang datang tegur2... dorang kenal ina lah tu.. yang tua, yang muda... laki2 dan pompuan jugak.. hehe..

lepas makan, kami gi jengok2 kedai kat situ.. kat situ, aku beli satu beg sekolah kat zafri.. amik saiz besar jugak la.. zafri pun dah besar kan... :)

then, kami pegi seberang jalan.Ada kedai jual pokok bunga.  Jom kita cuci mata!



 spesis tanaman berjurai-jurai.... spesis yang aku minat dari dulu hingga kini...
 
 

spesis pokok daun lebar... nyonya suka, i pun suka jugak...

nak tanya, dah brapa kali dah korang jalan dalam taman bunga camni? tak penah? banyak kali?
tapi.... memang best oooo kalo dapat jalan dalam kedai jual pokok bunga camni... tengok semua pokok rasa berkenan! yang dok atas tanah..berjurai... daun kecik, daun lebar... daun merah- daun putih... eh! dulu tgok pokok takde rasa cinta.,tapi sekarang dah lain la.,, hehe..

fuhhh!! bestnye kalo dapat tanam pokok banyak2 camni...
buat taman dekat umah.. okey jugak kan?
hmmm...hmmmm...hmmmm...



pasu yang dijual semurah rm4 ke atas...

aku ada beli 3 jenis pokok... dua pokok aku beli pasu, yang lagi satu aku tak beli.
memang gigih dan bersungguh gilerr aku nak tanam pokok kat umah...

sejak pindah dudok kat SP/Merbok dan ada member baik ni, memang minat aku pun makin menjadi-jadi! apa taknya, hari minggu boleh je roger2 member ajak kuar... hehe.. member pulak anak jati SP.. apa lagi.. dok kije jadi tourist guide lerr... muahahaha... terbaikkkk!


*aku akan update status pembesaran pokok hasil penjagaan aku...

bye2..

 

0 komen:

Post a Comment

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry

My Ping in TotalPing.com