2012-01-20

GLO-pencuci cecair pinggan mangkuk yang tak menawan hatiku..



Wallaaahh!!!

lama nyerrr tak update entri kat sini! gilerrr hebatt!!!

tapi hari ni aku nak up entri pasal pencuci Glo yang memang tak best dan tak menawan hatiku langsung!!!
*gambar dari blog cikbambamm.blogspot.com

aku sejak dulu adalah pengguna Axion yang kuning tu.  Memang best dan lembut je baunyer...
tapi yang hijau langsung tak syiok!! haaa..jangan ingat aku nak puji axion saje ye..hehe.. kalo takde axion, kuat harimau pun boleh lalu jugak! ahakss..

kalo beli Axion, aku suke beli yang saiz bekas besar.  Stail aku kat umah, aku suka taruk sedikit axion - agak2 sesudu makan Axion saje ke dalam bekas Axion besar yang sudah habis digunakan tu. Tambah air sampai penuh dan biar axion tu mengembang... axion ke aziah? ;D

yang best, axion ni walau dah dicampur air setakung punya besar, masih lagi baik hati- berbuih time nak basuh pinggan!  

lagi, kalo tak habis guna sekali tu, air takungan axion tadi aku boleh forward je ke hari esok.. ehehehe...

dan esoknye bila guna, masih dok kuar buih2 lagi.. bau pun sedappp! eh,jangan kata esok, kalo aku balik cuti kat kampung 3 hari, maka 3 hari jugaklah axion tu still wangi dan boleh lagi digunakan.  Aritu, aku balik cuti kawen adik ipar aku seminggu pun axion dok elok lagi!! camne kalo setahun? sumpah memang aku ni gilerr pemalas masuk dapurr!ehehehe...

so, aku boleh berjimat dengan axion.  satu bekas axion tu seingat aku 6 bulan sekali baru habis.. 

tak macam glo...
air takungan yang aku taruk glo tu kalo di forward ke esok, masya-Allah bau die.... 
macam bau plastik terbakar+bau tayar+bau getah! Fenin! Fengsan!!! 
kalo guna jugak, mau lekat bau kat gelas dan pinggan.  means, tiap2 hari kena buang baki yang diguna hari ni.  Memang murah time beli, tapi tiap2 hari kena buang, apa kess?? 

maknanya, trial and error aku menggunakan pencuci jenama Glo pulak kali ni tak menjadilah! nasib baik aritu try guna Kuat Harimau menjadi.. *__* 

korang pulak guna jenama basuh pinggan ape kat rumah..?

0 komen:

Post a Comment

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry

My Ping in TotalPing.com