2010-10-06

bertuahnya tuan empunya badan..

**picture intro**
tuan ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu?

bukan aku yang dimaksudkan, tapi anak yang dikandung sekarang ni haa!!! belum lahir lagi sudah ibu abah siapkan keperluan.. ini namanya rezeki... syukur-syukur..

sabtu hari tu, walaupun shopping, tapi bukanlah bermakna membeli sesuka hati.. tapi sukahati dan sukacita membeli tu adalah!! hihi.. dan kebanyakan barang yang dibeli adalah keperluan baby dan zafri jugak.. barang aku ada sikit-sikit.. barang abah dia yang takde.. tapi total habis rm hari tu pada aku adalah banyak! tapi puas hati sebab bukan dalam kategori membazir..

mula-mula, amik barang yang tak payah pikir lama-lama..

1.baby wet-wipes..
RM18.50

beli satu pek siap dengan bekas dan refill sekali.. guna dari zaman zafri lagi.. memang berguna sangat-sangat dan sangat puas hati.. mudah gitu nak basuh punggung anak!


2.barang mandian (losen,syampu,baby bath,bedak)
RM9.90
saiz botol-botol ni kecik sajer.. nanti kena beli lain, tapi lepas dah abih guna la.. takleh beli besar-besar, nanti zafri ingat dia punya! hahaha..


3.botol susu kecik..
RM5.90
rm5.90 sajork untuk dua botol! beli yang murah-murah saje.. sebab nanti kan nak tukar-tukar.. hihi..


4.little socks for little feets..
RM5.90 dan RM2.90
suka pulak aku tengok kaler merah ni..


5.stoking
RM7.50


6.towel/tuala
RM19.90

amik kaler light pink.. hihi..


7.blanket/selimut
RM29.90

nyaman ajer tengok minnie ni! cute!


8.barut (pelekat dan ikat)
total RM21.60
saiz barut ni lebar sedikit daripada yang aku ada masa zafri dulu.. nasib baik cari betul-betul.. kalo tak, mesti dah amik yang saiz kecik punye..

last sekali, baru pilih-pilih baju untuk baby.. kali ni beli yang colorful pulak.. nak beli yang putih dah banyak..

9.baju long-sleeves (pink)
total RM21.80


10.baju long-sleeves (biru)
total RM21.80


11.baju long-sleeves(hijau)
total RM21.80


tapi beli jugaklah yang putih satu.. macam tak lengkap pulak kalo tak beli baju putih kat baby..

12.baju long-sleeves(putih)
total RM12.40


yang ni kami dapat percuma! tapi besar sangat saiz dia.. segan pulak nak gantung belakang keta! anyway tengkiu ANAKKU!

13.baby on board sticker
free!!


jumlah keseluruhan : RM199.80


dalam banyak-banyak ni, pampers saje yang kami tak beli. Nak amik saiz kecik punye takde pulak.. takpelah, nanti-nanti boleh husben aku datang beli sendiri! syukur ada rezeki lebih bulan ni untuk beli barang baby walaupun baru lepas raya..

kalo ikutkan total habis hari tu adalah hampir-hampir rm500.. beli baju seluar jenjalan zafri, susu dia dan sikit barang kat aku.. hehehe.. kesian abahnya, takpelah, nanti mai sopping sendiri kay!






3 komen:

  1. eh eh! kenapa pink???????????

    shoping jusco la besstt!

    ReplyDelete
  2. the pinky and the brain brain brain!!!

    ReplyDelete
  3. aihhhh...
    pink ja suma ni..
    mcm gegirl jarkkk....
    huhuuu..

    ReplyDelete

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry