2010-01-01

Staf Diberhentikan Mulai 1/2010!!

Salam..

Sekarang dah pukul 9:26pg.. aku sampai pejabat tadi kul845.. apa lai.. kerja la..

Takpe..

Aku syukur sebab masih boleh bekerje..

Jangan takder kerje sudah laa!

Kene retrench ker... aper ker.. kita yang rugi!

Malam tadi, husben aku ckp, kat ofis dia 8 org kene berhenti! Semua tu, staf sambilan! Tapi, dia ckp, cawangan dekat Kelantan lai ramai, 50 orang sambilan kene berhenti! Last kerje 31 Dis 2009! Memang kesian sebab kebanyakannya dah kahwin, ada anak!

Aku ingat dalam jabatan aku sajer yang jadi macam tue, rupa-rupanyer, suami aku cakap, semua kementerian terlibat! Syukur aku ni lantikan tetap dan memang dah disahkan pun perjawatan aku!

Lai satu, husben aku ckp, diorang pun tak dapat budjet utk nak claim miliage! 0!! maknanyer, lepas ni, nak g mana-mana, kursus ker, meeting ker, taklimat atau bengkel atau ape sajer, kuar duit sendiri ler..

Hmmm....

tak tau lah apa nak dikata lai....

Sampai skrg pun, aku masih teringat pasal benda tu! Sepatutnya aku bersyukur masih berada dalam baris. Kepada yang dah kuar baris tu, aku harap, jangan putus asa, jangan buntu dan hilang punca.. cubalah cari alternatif lain.. janganlah sampai bergolok-gadai.. berusaha dan berserahlah kepada Allah...

Nampaknya, bukan semua orang bergembira sambut tahun baru 2010 nie... ada yang menangis..

Anyway, kepada yang dapat naik pangkat atau naik gred ker ataupun naik gaji, bersyukurlah! bekerjalah dengan ikhlas dan jangan berkira..

2010!!

semoga aku dipanjangkan usia dan dimurahkan rezeki.. Amin...

0 komen:

Post a Comment

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry

My Ping in TotalPing.com