2009-12-04

Rendang Ayam

Salam...

Dipendekkan cerita..sebelum tengah hari tadi rasa macam-macam.... sakit kepala la... pening laa.... teringin rendang ayam lah.... macam-macam feel rasa time tu...

So..aku pegi kuar beli nasik awal dengan Mrs Rajen tengah ari tadi.. ingat nak cari rendang ayam, sebab teringin sangat... teringat rendang ayam yang aku makan masa gi beraya Qurban itu hari kat umah Makcik aku... yum! yum!... tapi time tu aku terkena selsema, idung aku tersumbat, so.. tak dapek la nak merasa kesedapan rendang ayam tue... ermmmm..... :-(

Makcik aku buat rendang ayam dan rendang daging jugak... siap ada ketupat dengan lemang gitu... kuih pun ada lebih 5 jenis semuanya.. bukan setakat tu, tapi ada mi kuah laii.... memang best!! meriah meja!! memang beraya betul makcik aku... hihihi...


Menurut makcik aku, kuih-muih tu semua anak dia Farah yang buat... buat kat atas highway... hmmm...farah... lain kali kelik raya awal ckit k!!


Tapi, aku takder la nangkap gambar kuih muih hidangan tu sume.. sebab takda kamera time tue... Aku rasa, sebab kempunan makan rendang itu hari lah yang menyebabkan aku dok teringin sekarang nie.... so, aku amik gambar2 ni kat internet.... hihihi...


kaler rendang makcik aku buat lebih kurang kaler cenggini arr.... slurppp!!!


saper tak kenal.... rendang daging....

Masa aku gtau Rajen tu, ada ker patut dia cakap ntah-ntah aku ada baby? ish... rugilah cuti kalo ngndung sekarang... means, bersalin bulan8.. time tu PLKN dah abih... rugi banyak lah kalo aku cuti time pelatih takda... hihihi...

Nasib baiklah masuk kerja sekarang tak rasa lai sumer fenin2 tue.. alhamdulillah... tapi g cari rendang ayam kat gerai Peladang pun takda.. so aku beli la sup daging... hmmmm.....

Kena tunggu raya tahun depan lah jawabnya..

Salam..























3 komen:

  1. hehee...sedapnya rendang ayam niii..
    kami rs k.N ngidam ni..

    ReplyDelete
  2. tirah....mmg ngidam pun... sampai la ni pun dok teringin lai... hebat tul resepi melayu ni kan!! :-)

    ReplyDelete
  3. tirah....mmg ngidam pun... sampai la ni pun dok teringin lai... hebat tul resepi melayu ni kan!! :-)

    ReplyDelete

tenkiu untuk komen2 best!!

Ping entry

My Ping in TotalPing.com